قصص واقعية

الست دي اسمها ايمان هقولكم السبب الي خلاني اتعرف ع الست دي بنتها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

القصه دي حقيقيه انا سمعتها من صاحبتها شخصيا ومكنتش مصدق اني في حد كدا اصلا الست دي عندها بنت ووالد دلوقت ومشاء الله عندها فارس 20 سنه وخلود 15 سنه والست دي اسمها ايمان هقولكم السبب الي خلاني اتعرف ع الست دي بنتها كانت صديقه ليا ع الفيس بوك واتكلمنا فون عادي اصحاب واخوات مش اكثر والبنت دي مش بتخاف من امها وعشان كدا قالتلها عليا وقالتلها ان انا جدع وشهم وكدا وبعتبرها اختي الصغيره امها طلبت تكلمني انا قولت ماشي وبدا كلمنا من هنا بصراحه انا حبيت الست دي وبحترمها جدا واخلاق عليا جدا وحاجه مشاء الله ربنا يسعدها بدا كلمنا تعارف وصداقه وكل يوم كلام فون واخدنا علي بعض واسرارنا مع بعض واعتبرتها امي بظبط وهيا لما قالت مطلقه سالتها اي سبب طلاقك قالتلي انا حكايتي حكايه قولتلها احكي وهنا بقا بدات الصدمات قالتلي بص ياعم……

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

انا من الصعيد من بلد ارياف اتجوزت بابا شغال نجار واحنا ناس ع قد حالنا ومعنديش اخوات ولاد عندي اخت بنت اصغر مني المهم في يوم بابا كان شغال في بيت من البيوت من الناس الاغنياء في البلد والناس دي قالولو معندكش عروسه ل ابننا احمد فرح جدا عشان بابا بيحب الفلوس وقالهم عندي عروسه بنتي ايمان عروسه زي القمر هما قالولو خلاص هنيجي نقرا معاك فاتحه بكره وبابا اخد الميعاد وروح واول لما شافني قالي يابت يا ايمان انتي ربنا بيحبك واتفتحلك باب القدر وهتبقي ست البيت بس انا كنت رافضه اسمعه وحاسه ان ودني٠مش معاه عشان بحب ابن عمي وابن عمي بيحبني قولتله في اي قالي احمد ابن الحاجه زاهره طالب ايدك قولتله مش موافقه انا هتجوز السيد ابن عمي قالي الناس انا اخدت منهم معاد
انا قولتلو اتصرف ماليش دعوه انا هتجوز ابن عمي
قالي ماشي لما نشوف اخرتها وبالفعل رفض ابويا الناس

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

وابن٠ عمي اتقدملي وفضلنا مخطوبين سناتين واحلا سناتين في حياتي وبعدين ابن عمي حصل منه موقف شفته اوسخ واحقر انسان في حياتي كان عايز يمسك..؟ دري قولتله انت بتعمل اي قالي اي انتي هتبقي مراتي قولتله لا لما ابقا مراتك
قالي انا واخدك شفقه اصلا
قولتله يعني اي
قالي غصب عني وانا مش بحبك
وهنا بقا بدات اكرهه
وسبنا بعض بسبب الموقف الزباله ده
المهم فضلت اربع شهور قاعه مش عارفه انساه
لغايت لما الناس عرفت ان سبت ابن عمي وجولي يتقدمو تاني ابويا قلهم موافق بدون حته ما ياخود راي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

وانا قولت ماشي عشان حته انساه ودي بقا كانت اسرع جوازه اشفها في حياتي بعد عشر ايام كان فرحنا المشكله مش هنا المصيبه يوم الدوخله
طبعا زمان كان في الصعيد الراجل بيتجوز في اوضه مش في شقه زي دلوقت قولتلها اه كملي
قالت اول لما دخلت الاوضه انا وهوا دخلت علينا امه بعد ما دخلنا بدقيقه وقالتلي تعالي نامي معانا وانا حتا منغير مسال ليه روحت معاها عشان مكسوفه
ودخلتني اوضتها وهيا وجوزها نايمين ع السرير وانا نمت ع الارض يعني عروسه يوم دوخلتها تنام ع الارض المهم مبقتش فاهمه اي حاجه وتاني يوم قالتلي قومي غيري هدومك عشان تقابلي سلايفك الي هما ازواج اخوات جوزك
ولما قابلتهم كانو تلاته عرفت منهم ان واحده متجوزه ضابط والتاني دكتور٠ والتالت مهندس انا قولت في بالي اكيد جوزي طيار 😂😂😂

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

المهم واحده فيهم سالتني سؤال قعدت افكر فيه ومش فاهمه اجابته
بتقولي انتي اجوزتي احمد ليه
قولتله ليه ازاي بحبه التلاته ضحكو وطبطو عليا وقالو ربنا يسعدك انا مش فاهمه حاجه هوا في اي
المهم عديت الموضوع عادي
وامي جاتلي وقعدت معايا وقالتلي اي الاخبار قولتلها زفت تعالي احكيلك
وبدات حكتلها كل حاجه اتاري ماما متصدمتش
زي ميكون كانت عارفه وقالتلي معلش استحملي

­

وفضلت تاني وتالت ورابع يوم زي منا بنام ع الارض وفي يوم وانا بروق الاوضه شوفت ورقه مكتوب فيها رهان ب 50 الف جنيه لو احمد اجوز مبقتش فاهمه سكت وامي جاتلي وقالتلي عملتي اي قولتلها زي منا لسه مدخلش عليا
قالت ماشي وسمعت امي بتتكلم مع حماتي بتقولها مينفعش بنت تفضل كدا لازم تخدو شرفها حماتي قالتلها منتي عارفه الي فيها مينفعش امي قالتلها طيب والعمل دلوقت حماتي قالتلها اي رايك نخلي جوزي ولا حد من اخوات احمد هوا الي ياخده امي لسه هتتكلم انا دخلت عليهم قولتلهم يانهر اسود ومنيل انتو بتقولو اي فهموني كل حاجه ومن هنا بدات الصدمه هكمل بالليل بقا……

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
الوسوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock